miércoles, 9 de abril de 2014

S'apropa la Pasqua

Ja queda res per la Setmana Santa. Cada padrí regalarà la mona de Pasqua al seu fillol; nosaltres, els alumnes de 5è, hem anat a ajudar als més menuts de l'escola a fer les seves pròpies mones.
Però... d'on ve la paraula mona? Fem una mica d'història:

Avui en dia no queda gaire clar l’origen de la paraula mona, el que si podem afirmar es que prové de la paraula munna, que en àrab vol dir regal, i era i encara és el regal del padrí el Diumenge de Pasqua o Pasqua Florida i que el fillol anava directament a recollir-la a casa del seu padrí després de la missa. La mona servia per a postres per a tota la família i també era costum en alguns llocs que el nen recités un vers.

Aquí teniu un collage amb les fotos:

Feu clic a la imatge per accedir als continguts.

19 comentarios:

  1. M'agrada molt Neus es veu que està molt treballat!!!!!!

    ResponderEliminar
  2. És molt divertit està molt treballat i és un bon record!!!

    ResponderEliminar
  3. És molt divertit està molt treballat i és un bon record!!!

    ResponderEliminar
  4. Es tic d'acord amb l´Anna un molt bon record!!!

    ResponderEliminar
  5. Que xulo semblem modelos, que bé has fet les fotos.
    És un bó record per quan siguem grans.

    ResponderEliminar
  6. Osres que xulo el collage !!!
    Els hi va quedar molt bé als nens l'ou de Pasqüa !!!

    ResponderEliminar
  7. M'agrada molt, peró em trobo a faltar entre les fotografies

    ResponderEliminar
  8. Em ba agradar la experiancia amb els nens i nenes de P3

    ResponderEliminar
  9. Es molt xulo i baix sentir alegria per ajudar a nens petits

    ResponderEliminar
  10. És molt xulo i em va agradar molt ajudar als nens petits perquè vaig veure amics de la meva germana i vaig veure nens que ja els coneixia.

    ResponderEliminar
  11. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  12. M'agrada molt, a mi m' agrada tant el collage com un video.
    Ha estat una experiència inolvidable!

    ResponderEliminar
  13. És molt xulo i a demé m'agradat molt fer el ous amb el nens petits.

    ResponderEliminar
  14. esta molt curat i magrada molt i la experiencia va ser agradable

    ResponderEliminar
  15. Ens va agrada molt ajudar als nens petits va ser una experiència molt chula. Neus esta molt bé fet el montage.

    ResponderEliminar
  16. Ens va agrada molt ajudar als nens petits va ser una experiència molt chula. Neus esta molt bé fet el montage.

    ResponderEliminar
  17. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  18. M'agradat moltíssim i trobo que és una forma molt divertida d'ajudar als nens petits. M'agrada com està montat el collatge i també m'agrada que ho puguis allunyar i apropar, es veu que ho has treballat Neus. Moltes gràcies per haver-nos donat aquest record tan maco.

    ResponderEliminar